Tænker på fries næsten hele dagen..

Paris med børn

Vi havde den mest fantastiske tur til Paris, som var den afsluttende destination på sommerens udenlandsrejser for os fire. Vi havde nogle vidunderlige dage og det var virkelig hyggeligt at vise pigerne byen. Kornelia havde spurgt i mange måneder om ikke nok hun måtte kommer ned og se Eiffeltårnet, så hun blev ellevild, da vi fortalte at vi skulle videre til Paris og opleve byen.

Vi havde hjemmefra besluttet os for at tage tre dage i Paris, når tiden udløb på campingpladsen i Vic-sur-Aisne. Vi boede på en virkelig lækker 5-stjernet campingplads der hedder Camping La Croix du Vieux Pont, sammen med nogle rigtig gode venner og deres døtre, hvor vi boede i hver vores mobilhome. I vil en anden dag høre meget mere om den fine campingplads for nu vil jeg gerne dele nogle af vores oplevelser fra Paris, hvor vi ankom dagen efter et 12 timers besøg til Disneyland Paris, som I også nok skal høre meget meget mere om – det var så fortryllende, magisk og helt igennem fantastisk at jeg er nødt til at dele det med jer.

Vi ankom til Paris sidst på eftermiddagen onsdag, hvor vi tog en lille lur/slapper i vores lækre suite på hotellet. Vi havde egentlig booket to connecting rooms, hvor der er adgang mellem to værelser indefra, men da vi ankom var der sket en fejl og vi blev opgraderet til en fin suite.

Vores første mål var at få set Eiffeltårnet og vi gik derfor ud i dejlige Paris, hvor vi kunne nyde 30 graders varme. Vi gik gennem den super super fine “Parc André Citroën” og der var bare så mange fine små områder med mulighed for at slappe af på græsset, lege i forskellige installationer med vand, spille petanque eller bold, lege på de mange legepladser eller som mange gjorde – sidde og nyde noget lækkert vin eller rosé med gode venner over et kortspil på et tæppe. Jeg kunne selv have siddet der i timevis med Martin og hygget, men vi gik med pigerne på legepladser og hånd-i-hånd videre mod Eiffeltårnet.

Bag de høje bygninger langs Seinen tittede pludselig det fine tårn op. Kornelia blev ellevild og sarte farten gevaldigt op. Vi ankom hurtigt til Eiffeltårnet, hvor et stort område er fuldstændig propfyld med sikkerhedsforanstaltninger – kropsvisitering og tjek af tasker, blot for at komme hen til og under tårnet. Her var vi i et stykke tid, fik talt om tårnet, byen og taget en masse billeder.

Efterfølgende hjalp TripAdvisor os med at finde hen på Gusto Italia, som er en rigtig fin lille italiensk restaurant i området. Efter maden gik vi tilbage mod Eiffeltårnet for at se det om aftenen med lys på og kl 22 begyndte det at blinke til stor glæde for pigerne. Vi gik gennem parken og vi troede vi så et egern. Det var en rotte og pludselig opdagede vi at hele parken og området omkring Eiffeltårnet vrimlede med rotter. I tusindevis. De var overalt og jeg synes det var helt forfærdenligt, men det virkede ikke til at alle de mange hundredevis af andre børn og voksne der var i parken lod sig genere af dem. Vi skyndte os videre..

Så hoppede vi på en cykeltaxa, der tilbød en cykeltur på ca 5 km mod Louvre til en pris vi ikke kunne afslå. Både de store og små ben var trætte efter de 13 kilometers gang i Disneyland dagen før. Det var super hyggeligt at prøve en cykeltaxa med pigerne og vores cykelchauffør var simpelthen så sød til at fortælle rigtig mange spændende historier og informationer om alle de ting vi kom forbi på vores vej.

Vi besøgte Louvre i mørket, hvilket var helt helt fantastisk. Der var så smukt og vi have massevis af plads til at løbe rundt og kigge på pladsen og i parken derved. Det var så hyggeligt og jeg kunne være blevet der i timevis. Vi tog efterfølgende en Uber tilbage til hotellet.

Nu er det her indlæg ved at være så langt at jeg holder en pause. Snart deler jeg også vores aktiviteter fra torsdag og fredag i Paris med jer. Ha’ en dejlig tirsdag aften!